2023
Weichold, K., Blumenthal, A., Kilian, A. & Silbereisen, R. K. (2023). Suchtprävention in der Schule. IPSY – Ein Lebenskompetenzenprogramm für die Klassenstufen 5 bis 7 (2., überarbeitete Auflage). Göttingen: Hogrefe.
2016
Giannotta, F. & Weichold, K. (2016). Evaluation of a Life Skills Program to Prevent Adolescent Alcohol Use in two European Countries: One year Follow-up. Child and Youth Care Forum, 45(4), 607-624.
Weichold, K. & Blumenthal, A. (2016). Long-term effects of the Life Skills program IPSY on substance use: Results of a 4.5yr. longitudinal study. Prevention Science, 17(1). zum VolltextExterner Link
Weichold, K., Tomasik, M. J., Silbereisen, R. K., & Spaeth, M. (2016). The effectiveness of the Life Skills program IPSY for the prevention of adolescent tobacco Use: The mediating role of yielding to peer pressure. Journal of Early Adolescence, 36(7), 881-908.
2014
Weichold, K. (2014). Translation of aetiology into evidence-based prevention: The Life Skills program IPSY. New Directions for Youth Development, 141, 83-94. zum VolltextExterner Link
Weichold, K. & Silbereisen, R. K. (2014). Suchtprävention in der Schule. IPSY - Ein Lebenskompetenzenprogramm für die Klassen 5 bis 7. Göttingen: Hogrefe.
2012
Weichold, K., & Silbereisen, R. K. (2012). Peers vs. teachers as facilitators of a Life Skills Program against substance use in early adolescence - Results from a pilot study. Sucht - German Journal for Addiction Research and Practice, 58(4), 247-258.
Weichold, K., Brambosch, A., & Silbereisen, R. K. (2012). Do girls profit more? Gender-specific effectiveness of a Life Skills program against alcohol use in early adolescence. Journal of Early Adolescence, 32(2), 200-225.
2010
Spaeth, M., Weichold, K., Silbereisen, R. K., & Wiesner, M. (2010). Examining the differential effectiveness of a Life Skills program (IPSY) on alcohol use trajectories in early adolescence. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 78, 334-348
2009
Weichold, K. (2009). Building skills for positive developmental pathways and successful careers in adulthood: Intervention programs within the school context. In I. Schoon & R. K. Silbereisen (Eds.), Transitions from school to work: Globalization, Individualization, and Patterns of Diversity (pp. 312-330). Cambridge: University Press.
Wenzel, V., Weichold, K., & Silbereisen, R. K. (2009). The Life Skills program IPSY: positive influences on school bonding and prevention of substance misuse. Journal of Adolescence, 32, 1391-1401.
2008
Giannotta, F., Ciairano, S., Weichold, K., Silbereisen, R. K., & Testa, S. (2008). Un intervento sulle life skills nella scuola media per la prevenzione dell'uso di sostanze (Preventing alcohol use among adolescents: An intervention on life skills). Psicologia dell'educazione, 2(3), 325-344.
Weichold, K. (2008). Alkoholprävention durch Lebenskompetenzenprogramme. In P. Tossmann, & N. H. Weber (Hrsg.). Alkoholprävention in Erziehung und Unterricht (S. 102-114). 2. überarbeitete und erweiterte Auflage. Herbholzheim: Centaurus-Verlag.
2007
Weichold, K. (2007). Prevention against substance misuse: Life Skills and Positive Youth Development. In R. K. Silbereisen, & R. M. Lerner (Eds.): Approaches to Positive Youth Development (pp. 293-310). London: Sage.
Weichold, K., & Silbereisen, R. K. (2007). Positive Jugendentwicklung und Prävention. In B. Röhrle (Hrsg.), Prävention und Gesundheitsförderung für Kinder und Jugendliche (S. 103-126). Tübingen: DGTV-Verlag.
Wenzel, V., Weichold, K., & Silbereisen, R. K. (2007). Schultypspezifische Wirksamkeit eines Lebenskompetenzprogramms. Sucht - German Journal for Addiction Research and Practice, 53(6), 335-346.
2006
Weichold, K., Giannotta, F., Silbereisen, R. K., Ciairano, S., & Wenzel, V. (2006). Cross-cultural evaluation of a Life Skills programme to combat adolescent substance misuse. Sucht - German Journal for Addiction Research and Practice, 52(4), 268-278.